Menusuggestie voor oudjaar 2018 of nieuwjaar 2019

eindejaar

Aperitief op basis van granaatappel met groentechips
***
Carpaccio van tomaat met garnalen
Carpaccio van daikon met gerookte paling

***
Kippenbouillonsoep met een Oosters tintje
***
Kalkoengebraad met fondant aardappelen en groenteslierten
***
Crumble van appel
***
Koffie of thee

Het menu zonder dessert bevat 892 kcal. Het dessert is zeer calorierijk. Afhankelijk van de variant die je kiest bekom je voor het ganse menu tussen de 1165 kcal (inclusief halve portie dessert zonder noten, mét ijs) en de 1372 kcal (inclusief volledige portie met noten, zonder ijs) per persoon. Opnieuw een uitgebreid en calorierijk menu dus, maar hier geldt hetzelfde advies als bij het kerstmenu: indien dit het menu is voor oudjaar,  kies dan op de dag zelf voor een licht ontbijt en een lichte lunch. Het dessert wordt mogelijk na middernacht gegeten, waardoor ook op nieuwjaarsdag een licht ontbijt volstaat. Indien dit het menu is voor nieuwjaarsdag, dan wordt er mogelijk ’s middags al gestart en lang getafeld. Op die manier kan het aperitief samen met het voorgerecht en de soep als lunch aanzien worden en het hoofdgerecht samen met het dessert als avondmaal. Op deze manier kan het totaal aantal calorieën dat op de volledige dag opgenomen wordt toch nog op een aanvaardbaar niveau gehouden worden.




Recepten

Dieetinfo

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Lees ook

Consultaties enkel op afspraak.
Raadpleeg mijn online agenda
of maak een telefonische afspraak.
+32(0)15 68 24 60

Natacha Van der Auwermeulen
Diëtiste & voedingsdeskundige
RIZIV: 5-64674-60-601

Mijn gezonde voeding
Bergstraat 25
2220 Heist-op-den-Berg
info@mijngezondevoeding.be
BTW BE 0700.497.475

Volg ons op facebook

Mijn gezonde voeding is lid van:
de AllergieDiëtisten & de Vlaamse
Beroepsvereniging van Diëtisten

Lekkere recepten en weetjes
in je mailbox? Schrijf je dan in
voor onze nieuwsbrief.

Privacyverklaring

www.mijngezondevoeding.be